torsdag 13 mars 2014

Flyttat!!



 Idag har det varit en bra dag...

Har kunnat stått ute i solen när jag slipade på några halv gamla stolar som var fula och slitna, har tänkt måla dom i någon pastell färg.
Bordet som stått ute och blivit  trist i fernissan ska också få sig en omgång med målar penseln! 
Annars tycker jag inte att man ska måla allting vitt... Speciellt inte gamla fina möbler. Men ibland så är en möbel redan så förstörd av olika anledningar att det faktiskt är nödvändigt med lite lagning och uppfräschning om möbeln inte ska hamna på soptippen!


Bytet av lokal är gjord och iordningställandet är påbörjat. Mycket roligt förstås men som vanligt så blir det oftast mer arbete än vad man tror...
Ibland är man inte tillräckligt tydlig med hur man tänkt sig och det är lätt att det blir missförstånd!
Så blev det med min kära vän som ville hjälpa mig att måla.
Jag hade knackat bort gammal puts på en tegelvägg för att få fram den fina väggen. Det dammade väldigt bra måste jag säga!
Nåväl när allt var klart , knackat, borstat och sopat bort allt skräp så var det ju dags att måla väggarna runt om kring.
Nu blev det ju målat på tegelväggen också , hoppsan sa.
Men vet ni va det blev faktiskt ännu bättre när vi åtgärdade det hela med att slipa bort den vita färgen. 
Mer jobb förstås för nu åkte sopborsten fram igen. Men mycket fint!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar